Vrijedagen in een notendop: een consultant aan het woord

Van implementatie tot opfrisconsult: de consultants van Vrijedagen.nl begeleiden onze klanten van a tot z. Vandaag vertelt Sjoerd van der Ham over inrichtingen voor nieuwe klanten en supportwerkzaamheden. “Het is een heel leuk proces; ik help beheerders én neem een kijkje in allerlei verschillende bedrijfskeukens!”

Soepele implementatie

“Nieuwe klanten stappen van hun bestaande verlofregistratiesysteem over op Vrijedagen.nl. Daarin begeleid ik hen stap voor stap,” vertelt Sjoerd. Doorgaans plant hij een afspraak in voor het implementeren van de applicatie. “Voordat ik langsga, stuur ik instructies, zodat de beheerder kan nadenken over zijn specifieke inrichtingswensen en ik de applicatie al voor 80% kan klaarzetten. Tijdens de afspraak nemen we alles samen door. Wat ik belangrijk vind is dat de inrichting precies is zoals beheerders deze willen.”

Nadat alles zover en zo goed mogelijk is ingericht, is het tijd om alle verlofsaldi van medewerkers correct op te nemen in het systeem: “Wanneer deze informatie erin staat, stuur ik de beheerder een voorbeeldbrief. Hiermee kan hij alle medewerkers op de hoogte stellen van de ingebruikname van Vrijedagen.nl. Op het moment dat iedereen klaar is voor de livegang, regel ik deze laatste stap meestal telefonisch met de beheerder!”

Uitgebreide ondersteuning

Na circa twee weken belt Sjoerd de beheerder op om te vragen hoe alles is verlopen. “Daarna neemt het supportteam het over. Overigens ben ik hiervan ook onderdeel. Vrijedagen.nl heeft uitgebreide supportpagina’s waar je handleidingen kunt vinden die regelmatig worden geüpdatet. Daarnaast kunnen klanten ons op maandag tot en met donderdag bellen en zijn we op alle werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar per e-mail.” De SLA garandeert dat je binnen één dag een reactie ontvangt, maar Sjoerd vertelt dat de praktijk uitwijst dat je altijd binnen een à twee uur een reactie krijgt: “We kunnen niet altijd direct een oplossing vinden, maar daar gaan we wel zo snel mogelijk naar op zoek!”

Kennis opfrissen? Geen probleem!

Omdat Vrijedagen.nl een zeer uitgebreid systeem is dat veel mogelijkheden biedt, kunnen klanten te allen tijde een opfrisconsult aanvragen: “Soms zijn er nieuwe beheerders aangenomen die niet precies weten waarom hun voorgangers de zaken op een bepaalde manier hebben ingedeeld. In zulke gevallen kan ik – op verzoek – langskomen om het ‘wat’ en ‘waarom’ met hen door te nemen en hen helemaal op weg te helpen.”

Beheerders vragen ook weleens om een herinrichting van het verlofregistratiesysteem. Ook dat is mogelijk, vertelt Sjoerd: “Dan kom ik langs en maak ik alles in orde, zodat de applicatie geheel up-to-date en naar wens is!”

Wil je meer weten over de implementatie van het cloud-based verlofregistratiesysteem van Vrijedagen.nl? Of lijkt het je nuttig om een opfrisconsult in te plannen? Neem gerust eens contact met ons op!